van Spanje naar Frankrijk - Reisverslag uit Akmarijp, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu van Spanje naar Frankrijk - Reisverslag uit Akmarijp, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

van Spanje naar Frankrijk

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

17 Juli 2017 | Nederland, Akmarijp

Oke poging 2, net een heel lang verslag zitten tikken maar vanwege een flinke plensbui snel de boel op moeten pakken en nu is het verslag weg, Balen!!!!

Zondagochten rond een uur of 5 wakker en de benen voelde nog neit echt prettig, daarbij hetfeit dat ik een erg onrustige nacht had gehad vanwege de gezellige familiefeesten op de camping maakt dat ik al snel het besluit nam om er een luie zondag van te maken en mezelf nog een dagje rust te geven om dan maandag zo fit mogelijk aan de klim over de grens te nemen, want eigenlijk heb ik mijn zinnen wel gezet op de fietspas van 700 meter klimmen.
De ochtend heerlijk luierend doorgebracht bij de tent met de ereader en in de middag bij richting dorp begeven om eens heerlijk te lunchen op het pleintje tussen de spaanse families. Een fesstje om te zien, eidereen aan lange tafels en de pannen met paella in het midden, kinderen die rondrennen in de warmte en daar geen last van schijnen te hebben. Daarom heen lopen de toeristen die gehaast lopen, vaak met onwillige pubers achter zich aan omdat die veel liever op de camping waren gebleven maar dat mag natuurlijk niet ;-)
Na de lunch onder de olijfbomen bij het zwembad gaan liggen om deze dag heel relext af te sluiten.
In de avond aan een maaltje van yoghurt, fruit en brood want na zo"n warme luch hoef ike cht neit veel meer.
Merk dat ik net als tijden vorige fietstochten ook nu weer moeite heb met eten, het staat me behoorlijk tegen om voldoende te eten terwijl dit juist belangrijk is. Het ontbijt gaat er met moeite in, komt dat ook wel omdat het brood natuurlijk niet te eten is hier en zeker neit als het van de vorige dag is. Je kunt toch niet fietsen op oud wit stokbrood!!!!

Maar vandaag dan toch op de fiets gestapt wekkertje om half zes om voor de ergste warmte al een flink gedeelte van de klim te hebben gedaan. maar het is dan nog wel donker dus met lichtje op het hoofd de tent afgebroken en ontbijt gedaan om om kwart voor zeven de campng te verlaten.
Rustig aan fietsen was voor vandaag het motto met op tijd rustpauze, drinken en eten om herhaling van vrijdag te voorkomen. Het dorp uit klimmen ging goed dus dat gaf vertrouwen voor de benen voor vandaag. Heerlijk in de schaduw van de bergen de eerste kilometers geklommen. Op een gegeven moment kwam de zon boven de bergen uit en was het heerlijk genieten op de fiets. Met het opkomen van de zon ging ook de temperatuur omhoog maar gelukkig had ik veel schaduw van de bomen langs de weg. Heerlijk rustig aan getrapt totdat ik om en uur of tien zo"n 2,5 kilometer voor de top in het laatste Spaanse dorpje aan kwam. Hier het terras opgedoken en een cola en een heerlijk broodje besteld, vond dat ik dat verdiend had!
De laatste kilometers naar de top waren warm maa ontzettend mooi vanwege het uitzicht en trots als een pauw dat ik het gewoon aan het doen was!
Op de grens van Spanje en Frankrijk stopt de asfaltweg en gaat deze over in een gravelpad. De Fransen willen vast niet investeren in die 2 kilometer naar de grens. Heel rustig aan in de afdaling en af en toe lopen omdat het zo steil wasin dat gravel op naar het eerste franse dorpje, wat een plaatje. Hierna heerlijk asfalt en heel rustig in de afdaling gegaan voor flink wat kilometers. Ik had er tenslotte hard genoeg voor gewerkt om boven te komen dus ik wilde echt genieten van de afdaling. Wat een ervaring,wat een uitzicht ik heb genoten.

In het dorp aan gekomen me aan mijn plan gehouden, hier zou ik op de camping gaan staan, misschien wel wat vroeg maar ik zou niet meer de fout van vrijdag maken door te denken dat ik die 20 kilometer extra wel effe zou kunnen doen. Heet was vandaag boven verwachting gegaan dus daar zou ik gewoon van genieten.
Camping op en tentje opzetten. Maar ondertussen was er een giga wind opkomen zetten en luktehet me niet p dat ding aan de grond te houden, twee dames waren zo lief om te helepen en met de hamer van de buurman lukte het om de haringen in de grond te slaan. Campingis schandalig duur, betaal maar ik blijf bij mijn plan, hier kamperen voor vanacht.
Na een douche snel de kleren uitwassen en door de harde wind waren die binnen een half uur weer droog geblazen.

Helaas was met de harde wind ook een hele donkere lucht mee gekomen dus snel hetdorp in voor de boodschappen. Vanavond maar een salade met bonen, kaas en de restanten groenten die ik nog heb want koken met deze wind en al dat zand hierop de camping zal denk ik heel veel tandengeknars gaan geven.

Ik heb vandaag een topdag gehad, ondanks dat eht nu giet van de lucht mar dat zal ook zo wel weer stoppen.

Morgen weer op tijd op om het volgende stuk te gaan ontdekken.

Liefs xxx

  • 17 Juli 2017 - 18:31

    Eline:

    Eten-bij-inspanning-met-warm-weer-tip: soep!

  • 17 Juli 2017 - 18:46

    Vesper:

    Fijn dat het vandaag zo goed ging! Verstandig dat je niet doorgereden bent, anders had je in hoos-storm nog op de fiets gezeten!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 9020

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: