Even een dagje geen zon, wat fijn!!!! - Reisverslag uit Morzine, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu Even een dagje geen zon, wat fijn!!!! - Reisverslag uit Morzine, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

Even een dagje geen zon, wat fijn!!!!

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

19 Juli 2017 | Frankrijk, Morzine

Jawel maar weer even en verslagje, je moet toch wat om de tijd door te komen ;-). Nee maar feit is wel dat ik op de campings bijna geen contact heb met andere mensen, zijn eigenijk alleen maar Fransen die ik tegen kom en ja zo goed heb ik nooit opgelet tijdens de franse les dus een gesprek voeren gaat echt niet lukken. om toch maar mijn verhaal te kunnen doen het toetsenbord maar weer aangesloten om de belevenissen van vandaag weer eens op een rijtje te zetten.
Vanmorgen rond half 8 op de fiets gestapt in een bewolkte, grijzige omgeving. Zonnetje was niet te zien, opzich was dat ook wel weer eens fijn na al die dagen fietsen in de brandende zon. Helaas was het wel heel erg benauwd tot een uur of tien maar daarna werd het beter,
Vandaag stond er 67 kilomter op de teller en ben ik aangekomen in Bizanet, Een prima camping, de goedkoopste tot nu toe met de beste voorzieningen voor fietsters. Picknicktafel bij je tent, aanbod om je telefoon op te laden bij de receptie, huisje vol met boeken die je kan lezen/ruilen, mogelijkheid om vanavond aan te schuiven bij de gezamelijk maaltijd voor tien euro, eten ze paella en dat lust ik toch echt niet, gaat toch de pizzeria in het dorp worden dus.
De route van vandaag was weer een plaatje, veel tussen de bergen door met met druivenranken en zo rustig alsof je alleen op de wereld bent. En jawel dan in de middel off nowhere komt er toch weer een nederlanse auto aan rijden, wordt er even naar je gezwaaid want ja alleen een nederlander fietst hier rond met bagage dus even een teken van herkenning.
Als ik de route terug kijk op strava blijkt dat er toch wel weer wat hoogte meters in zaten maar denk dat de benen een beetje beginnen te wennen want het voelde niet zo heel zwaar vandaag.
Gisteren had ik de pech dat ik op de camping aan kwam en dat de receptie tot 3 uur gesloten was, later kwam er nog een briefje op de deur dat het tot half vier zou zijn. Ik baalde dus flink zit je daar te wachten terwijl je graag je tentje wil opzetten, lekker even wil zwemmen en douchen. De camping van vandaag zou tussen 12 en 16 dicht zijn. Ik dacht dat gebeurd me geen tweede x dus even gebeld en gevraagd of zij mij alvast een plaatsje konden toewijzen zodat ik gewoon mijn gang kon gaan en later wel zou inchecken. Maar dat was gelukkig niet nodig, bel maar weer als je er bent.
Ik was er om half 1 al dus een heerlijk middagje rommelen op de camping. Maar eens een flinke was gedaan, slaapzak luchten, mezelf eens onder handen nemen, zoals de nagels knippen, beentjes scheren, etc. Je moet tenslotte een beetje toonbaar blijven ;-).Zag alleen mezelf terug in de spiegel en ik weet nu waar om ik zo"n jeuk heb op mijn rug en achterarmen, heb gewoon insektenbeten ter grote van een poffertje en dan net op plekken dat je er zelf niet aan kunt krabben, grrrr. Blijkbaar toch een heftige reactie op de beestjes hier in Frankrijk.
Vanmiddag ook maar eens naar de route voor morgen gekeken en dan voornamelijk naar de campings, prijzen rijzen volgens mij de pan uit aan de kust dus ik denk dat ik voor het alternatief ga en door fiets naar Pezenas. Schijnt een mooi plaatsje te zijn met een prima camping dus een rustdagje zal daar vast wel lukken.
Shit de druppels vallen nu op mijn rug en mijn was is nog niet droog, neeeee, hoop niet dat het doorzet.

Fietsen gaat steeds beter,heb het nog erg naar mijn zin, maar zou graag eens een avondje ouwehoeren , wie weet de komende week ;-)

Liefs Jeannett

  • 19 Juli 2017 - 19:04

    JW:

    Leuk om je zo te volgen Jeannette.
    Veel succes!

  • 19 Juli 2017 - 19:10

    Ad:

    Top, ga zo lekker door.

  • 19 Juli 2017 - 21:34

    Corina:

    Jammer dat ik niet even in kan vliegen om een avondje bij te kletsen

  • 19 Juli 2017 - 23:23

    Monique Exalto:

    Gaat goed Jeannette, top hoor. Wij gaan pas volgende week richting Frankrijk dus
    even een babbeltje zit er niet in. Petje af voor je.

  • 20 Juli 2017 - 10:07

    Miranda:

    Toppie, ga zo lekker door en geniet van alles om je heen.

  • 20 Juli 2017 - 14:00

    Tineke:

    Helemaal geweldig het gaat goed daar in Frankrijk.Heel lastig die muggen daar,ik heb er ook heel wat gehad in Frankrijk uierzalf hielp goed,kan het niet brengen helaas,Geniet er van en evenop het strand,top.
    Liefs van ons.

  • 20 Juli 2017 - 19:19

    Agnes:


    Wat zie je veel onderweg zeg, ik zou wel eens om een hoekje willen kijken.
    Hou vol ook al Ben je alleen je komt vast nog wel mensen tegen om te kwekken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9026

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: