Op de fiets een blij ei!!!! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu Op de fiets een blij ei!!!! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

Op de fiets een blij ei!!!!

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

22 Juli 2017 | Frankrijk, Pézenas

Jawel wat een verschil,vandaag me echt een blij ei gevoeld. Ga ook geen rustdagen meer nemen, die zijn helemaal niet goed voor me. Snap nu dat mensen die manisch/depressief zijn bekaf worden van al die wisselde emoties ;-).
nee hoor geen last van manisch/depressief maar wel merk wel dat de emoties harder binnen komen dan normaal, voel ik me niet echt top dan voelt het als een flinke dip en voel ik me goed dan kan ik elke berg aan lijkt wel. Vanmorgen raakte ik nog in gesprek met een nederlands stel wat gisteravond op de camping was aangekomen die ook altijd op de fiets verre tochten hebben gereden, waarom ontmoet je die mensen nooit vroeg in de avond zodat je eens even lekker een boom op kan zetten over reizen en fietsen? Maar in ieder geval vanmorgen met een half uurtje lekker kletsen begonnen voordat ik van start ging. Volgens de beschrijving in het boekje zou het een rustig op en af ritje worden. Bekijk ik mijn Stava en voel ik mijn benen dan is het toch echt wel wat anders geweest, heb gewoon weer flink op de pendalen moet duwen om te komen waar ik nu ben.
De route ging vandaag door de Gordes de l'Herault. Een flinke toeristische trekpleister in deze omgeving met grotten en heel veel kanoverhuur bedrijfen. De route was weer genieten vandaag al was het flink zwaar om te fietsen. merk wel dat ik "vergeet" om foto's te maken van al dat moois, ben te druk bezig met fietsen en genieten. Is waarschijnlijk ook wel de bedoeling van dit tripje ;-)
Kom regelmatig fietsers tegen die richting Barcelona gaan en heel af en toe is er wat ruimte en tijd om te kletsen maar vaak is het zo dat de 1 druk aan het klimmen is en de ander net lekker in de afdaling gaat dus niet iedereen vind het dan fijn om te stoppen. Op campings helaas nog geen medefietsers gezien, zou fijn zijn om wat ervaringen uit te wisselen want je wordt nog wel eens verrast door dingen die het boekje juist wel of niet meld en waar je dan toch een beetje rekening mee houd.

Vandaag weer 90 kilometers weggetrapt en sta ik op de camping in Montoulieu. volgens mij niet groter als de kerk, de camping en een restaurant maar meer heb ik ook niet nodig voor vandaag. Eigenlijk het plan om nog zo,n 7 kilometer verder te gaan vandaag maar het was wel mooi voor vandaag en de volgende plek is volgens mij niet veel groter als deze plek dus veel verschil zal het niet maken hier of daar. Alleen morgen komen de 7 kilometertjes er dan bij maar ik denk dat dat geen probleem is Planning is morgen een kilometer of 70 te doen naar St. Ambroix. En daar moet ik de definitieve keuze maken welke kant van de Route ik ga doen. Voorkeur is er nog steeds voor de route langs Les Vans, Langogne, Le Puy, Roanne naar Cluny maar kan er nog even 2 nachtjes over slapen.

Vrolijke groetjes en liefs Jeannette

  • 22 Juli 2017 - 18:51

    Alice:

    Hey Jeannette, je hebt er al aardig wat kilometers opzitten. Ik heb even je verhalen terug gelezen en snap dat je op en neer gaat met je emoties. Ik vind het dapper hoor dat je zo doorzet, ik denk dat ik allang al het vliegtuig terug had genomen.
    Ik hoop dat je heel snel een avondje lekker kan kletsen en ervaringen uitwisselen met mede fietsers. Zet hem op, geniet en pas goed op jezelf dikke kus Alice

  • 22 Juli 2017 - 20:21

    Corina:

    Zo'n dipje af en toe is helemaal niet vreemd als je in je eentje aan het bikkelen bent. Voordeel is dat je de volgende dag weer super vrolijk bent :-) Ik ben met Calvin een weekendje in Tilburg met de auto. Voor nu ff avontuur genoeg.... Succes morgen! Xx

  • 22 Juli 2017 - 21:57

    Gerard:

    Hoi Jeannette,

    Net je verslagen gelezen,je maakt daar wel werk van mijn compliment.
    Je mediteer wel met je eigen mooi is dat.
    Ik hoop dat je onderweg wat meer contact krijg.
    Hoop dat het weer goed blijft
    Je maakt aardig wat kilometers op een dag.
    Zo krijg je een goed ritme en ga je steeds meer genieten.

    Mea heeft uitgelegd hoe ik je verslagen kan lezen en dat gaat nu prima.

    Jannette groetjes van ons Elly en Gerard

  • 22 Juli 2017 - 22:23

    Mam:

    Hoi blije meid, wat lekker om je verslag te lezen, wel gek dat je geen fietsers tegenkomt die wel even tijd nemen om een praatje te maken, komt gerust nog wel. Goed dat je nadenkt over je km's, 90 km per dag is volgens mij echt wel genoeg. Morgen rustig aan en denk er aan om toch mooie foto's te maken, kunnen
    wij later ook een beetje genieten van wat jij allemaal ziet. Slaap lekker en morgen een mooie dag toegewenst door pap en mam. xx

  • 23 Juli 2017 - 17:31

    Jan :

    Hi Jeanette

    Wat een eind heb je er al op zitten. 500km. Hoop dat het weer je goed gezind is. Het zal nu ook wel iets vlakker worden. Houd de spirit hoog we denken aan je.

    Groetjes,

    Jan

  • 23 Juli 2017 - 19:03

    Mirella:

    He Jeannette,

    Wat geweldig dat je zulke blije dagen hebt en kunt genieten van wat je aan het doen bent! je bent een kanjer! go girl! lekker drankje en welterusten straks!

  • 23 Juli 2017 - 20:58

    Arthur Veldhoen :

    Wauw wat een ervaring Jeannette.... Waren we vandaag toch redelijk bij je in de buurt. Lekker blijven genieten. Groetjes van Jacqueline & mij.

  • 23 Juli 2017 - 21:08

    Michel:

    Hoi Jeannette! Je gaat prima lees ik! Pijn, vechten, inspanning, boos, verdrietig, eenzaam, wanhopig etc. etc. Dat heb je allemaal te doorstaan en om-te-denken om straks voor de rest van je leven een mooi verhaal en een goed gevoel te hebben.
    Je kunt het! Lieve groet uit Ponta Delgada Azoren - Jitse en Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9015

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: