fietsnavigatie een beetje traag, ik wat eigenwijs - Reisverslag uit Helmond, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu fietsnavigatie een beetje traag, ik wat eigenwijs - Reisverslag uit Helmond, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

fietsnavigatie een beetje traag, ik wat eigenwijs

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

23 Juli 2017 | Nederland, Helmond

Oke dagje van trage navigatie en eigenwijze ik waardoor toch denk zo'n 10 kilometertjes extra op de teller, niet echt handig maar ja weinig aan te doen.
Zal toch moeten leren iets wat meer geduld te hebben met dat stomme ding want hij weet echt wel waarik heen moet en ik niet altijd
Vandaag iets minder goed voor mezelf gezorgd wat voeding betrefd dus dat betaald zich nu weer uit in kramp in het lijf. Gelukig niet zo extreem als de eerste dag maar wel iets om naar te luisteren. Doordat ik gisteren op die camping belande wat ik niet gepland had had ik niet genoeg eten voor het ontbijt, dus geen yoghurt, geen bananen. Zat vanmorgen dus aan een appel met cruesli erover en en klef chocolade broodje tja en dat is niet voldoende om op te fietsen. Onderweg wel nog brood gekocht en chocomelk en later nog een croissant naar binnen gewerkt maar dat is toch niet voldoende.
Morgen gaan we het weer anders doen, Lidll zit tegenover de camping en de planing is dat ik morgen maar een ritje van 30 kilometer ga doen. Dus even uitslapen, goed ontbijten en krachtvoer voor onderweg inslaan en dan gaat het vast weer goed komen.
Vandaag was de route naar St. Ambriox en stond er door mijn eigenwijsheid 93 kilometer op de teller. Wel vandaag de eerste magische 500 weg getrapt dus daar ben ik wel weer trots op. Totaal nu van 561 op de teller. De manier waarop verdient geen schoonheidsprijs.
In St. Ambriox aangekomen richting camping gefiets die keurig met bordjes stond aangegeven, en jawel gevonden! Maar helaas gesloten, grrrr. Toen maar een pleintje opgereden om eens uit te zoeken waar dan de andere camping zou zijn. Daar zat Jeroen ook op bankje met een fiets met bepakking. Jeroen blijkt een Belg te zijn die vanit zijn woonplaats iet onder Brede in 10 dagen naar hier is gefietst. Samen naar de camping toe gegaan die gelukkig maar 5 minuten verder was en een plek gedeeld, scheelt toch weer in de kosten en we kunnen even gezellig kletsen. Ook Jeroen geeft aan dat alleen fietsen heel fijn te vinden, eigen tempo, jij bepaalt hoe lang,hoe ver en wanneer je stopt. Maar de avonden zijn wel wat saai is ook zijn ervaring. jeroen reist erg lichtgewicht en slaapt dus gewoon onder een zeiltje op een matje. Ja en moet je weten toen we stonden te kletsen liep er een giga tor over de boomstam waar zijn tentje aan vast zit. Tor was echt heeeeeel groot. Moet er niet aan denken onder zo"n zeiltje.
Morgn richting Le Vans om van daaruit aan het echte klimwerk te gaan beginnen. Weet niet wie er zo handig opmerkte in een reactie op mijn vorige verslag dat het meeste klimwerk nu wel gedaan was. Nou echt niet het gaat juist nog beginnen.
Vanuit Le Vans gaat het voor een dikke 40 kilometer alleen maar omhoog naar zo'n 1100 meter en dat met die bepakking op mijn fiets. Ga er maar een dagje voor uit trekken denk ik.
Onderstussen nog een stel op de fiets op de camping aangekomen. Jeroen heeft ze gisteren ook al gesproken en zij zijn al 50 dagen onderweg, al in Praag geweest en nu op weg naar de middelandse zeee om dan ook nog ens richtins Santiago te gaan, planning is dat ze tot eind augstus bijven fietsen.
Ik ga zo lekker mijn bedje in en dan morgen aan een rustig dagje beginnen.

iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik merk datik het heel leuk vind om op deze manier mijn verhaal te doen en met jullie te deln. Had dit niet echt verwacht maar ben blij dat ik het kan doen.

Liefs Jeannette


  • 23 Juli 2017 - 22:01

    Froukje:

    Het is ook echt leuk om ze te lezen! Je bent er ook nog trouw in om elke dag even een stukje te schrijven.
    Ik ga morgen naar Frankrijk. Wie weet zie ik je nog ergens fietsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9024

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: