Vriendinnetjes zijn GOUD waard - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu Vriendinnetjes zijn GOUD waard - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

Vriendinnetjes zijn GOUD waard

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

25 Juli 2017 | Frankrijk, Crest

Gisterochtend wakker geworden na een nacht waarin een aantal keer de kramp weer opspeelde. Down hierover en onzeker over hoe nu verder met dit tochtje. Het hoofd kan nog zo graag willen maar het lijf moet het ook maar kunnen doen. En daar schort het op het moment wel en beetje aan. In gesprek met belgische vriend Jeroen kwam de mogelijkheid naar voren om terug te fietsen naar Avignon en vanuit daar de fietsbus terug naar Nederland te nemen. Van hem alle contactgegevens gehad en daar zat ik dan. Weten dat Eric 's morgens om half 8 nog echt niet bereikbaar is een berichtje gestuurd in de app met Sylvia en Vesper wetende dat beide altijd vroeg in de ochtend wakker zijn. Sylvia reageerde direct en met haar in overleg, wat zijn je mogelijkheden, wat kan je vandaag aan met fietsen en hoe zit het er dan voor de komende dagen uit. De verschillende dingen besproken en mijn hart even kunnen luchten. Na een uurtje ook reactie van Vesper en dat was meer gericht op waar ben je nu. na over en weer appen bleek dat we niet eens zo heel ver van elkaar af zaten. Op een gegeven moment dan de vraag zal ik je op komen halen? En ja dan is dat wel een heel aanlokelijk aanbod. Besloten wordt dan ik mijn route ga verleggen, die dag richting Ruoms zal fietsen ik daar een camping zal nemen en dat Vesper mij de volgende dag daar komt ophalen met de auto zodat ik bij hun een aantal dagen kan genieten van rust, gezelligheid en aanspraak.
Ik stap vol vertrouwen weer op de fiets en trap rustig de kilometertjes weg. Helaas toch nog even de weg kwijt omdat ik op een andere route moet overstappen en in het boekje daarvan geen beschrijving staat. Ik hou uiteindelijk een auto aan met de vraag of deze man mij op de kaart aan kan wijzen waar ik me bevind en welke kant ik op moet. man zegt, gooi de fiets maar achterin en dan rij je met mij mee tot 10 kilometer voor Ruoms. Ik helemaal blij en zoeffffff we waren er zo. Fiets weer uit de auto geladen, spullen er weer op en trappen voor de laatste tien kilometer. Lijf protesteerde weer heftig maar hoofd is dan toch sterker. Ruoms in gefietst en wat een drukte, alle campings waar ik vroeg of ze een plekje hadden zeiden nee. Shit dat kon ik er echt niet bij hebben gister. Uiteindelijk zag 1 van de eigenaren dat ik echt niet meer kon en gaf aan dat zij nog wel een plekje hadden, niet een echte plek maar met een klein tentje kon ik daar wel staan voor een nachtje. Kon de vrouw wel zoenen!!!! Tentje opzetten, douchen en Vesper laten weten dat ik aangekomen was in Ruoms. In de app weer even heerlijk zitten kletsen met de meiden en Eric op de hoogte gebracht van de plannen voor de komende dagen.
Vanmorgen om half 9 het berichtje dat Vesper rond half 11 bij mij zou zijn. kan je zeggen dat de tranen d afgelopen 24 uur erg hoog hebben gezeten en redelijk hebben gevloeid . Maar wat is het dan fijn om je vriendin te kunnen omhelzen. samen weer terug gereden en ja dan denk je het is maar 88 kilometer maar dan ben je toch echt wel een flinke tijd aan het rijden.
Aangekomen is het hier heerlijk om samen met iedereen te eten, thee te drinken, af te wassen en noem het allemaal maar op. Bert heeft voor mij voor de donderdag een uurtje bij de masseur geboekt en dat betekent de komende dagen rust, gezeligheid en ontspanning. Eens kijken wat voor invloed dat heeft op mijn lijf en hoofd en dan maar eens kijken wat er verder moet gaan gebeuren. Weet dat als ik weer ga fietsen ik tot Cluny nog zo"n 230 kilometer moet fietsen en dan heb ik het eerste routeboekje afgerond, staan alleen nog de kilometers van routeboekje 2 op de agenda. Maar nu nog even niet daarover nadenken.
Nu tijd voor kletsen, lachen, eten , drinken en alle andere dingen die je met je vriendinnetje kan doen.

Liefs Jeannette

  • 25 Juli 2017 - 21:11

    Vesper:

    Gelukkig waren we in de 'buurt' en zit je na 3 uur rijden lekker bij ons op de camping. Even bij tanken en dan beslissen wat je gaat doen!

  • 25 Juli 2017 - 21:11

    Vesper:

    Gelukkig waren we in de 'buurt' en zit je na 3 uur rijden lekker bij ons op de camping. Even bij tanken en dan beslissen wat je gaat doen!

  • 25 Juli 2017 - 22:21

    Corina:

    Top dat je bij Vesper en fam bij kan tanken! En welke beslissing je ook neemt het is altijd goed. Of fietsen of met de bus of trein je kan naar huis fietsen maar het moet niet! Maar ik ken je al ff langer dan vandaag dus denk dat ik het wel weet :-) Geniet er daar ff lekker van dan is je hoofd straks weer leeg! Xx

  • 25 Juli 2017 - 22:42

    Gerard Smit:

    Jannette.
    Wat vervelend van de krampen bij het fietsen.
    Maar nu mag je genieten van vrienden om je heen.
    Verder het beste met het beslissen van hoe verder.

  • 26 Juli 2017 - 08:58

    Agnes:

    Goed om even een paar dagen te ontspannen gezellig bij vrienden dat doet een heleboel goed in
    je hoofd. Krijgt je lichaam rust en jij een beetje vakantiegevoel. We houden je in de gaten op de kaart
    en via je reisverslagen. Hou vol en beslis voor jezelf wat goed aanvoelt.

  • 26 Juli 2017 - 10:00

    Sanne:

    Lieve Jeannette,

    Maak het jezelf niet te moeilijk

  • 26 Juli 2017 - 10:02

    Sanne:

    Lieve Jeannette,

    Maak het jezelf niet te moeilijk.
    Keep your head up, keep your heart strong!
    Geniet van de tijd met je vriendin.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 9017

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: