aftellen is begonnen - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu aftellen is begonnen - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg jeannette

12 Juni 2017 | Nederland, Wormerveer

Hoi hoi, vandaag 12 juni, het aftellen kan beginnen. Mijn verlof is vandaag officieel begonnen en volgende maand stap ik op 12 juli 's middags om half 1 in het vliegtuig naar Barcelona.
Nu langzaam aan eens gaan beginnen met de serieuze voorbereidingen. De kriebels in de buik spelen af en toe al lekker op en langzaam aan kan ik steeds meer dingetjes af gaan strepen om mijn "thinks to do"lijstje. De fietstassen maar eens te voorschijn gehaald en eens bekeken of die de tands des tijds hebben overleefd, zijn tenslotte al een flink aantal jaar niet meer gebruikt maar die zien er gelukkig nog goed uit. Anders is het met de slaapmatjes gesteld, drie stuks opgeblazen en gelukkig 1 is er nog bruikbaar, de andere 2 kunnen gelijk door naar de kliko. Potten en pannen zijn uitgezocht en de kleinste exemplaren eruit gezocht. Tenslotte ga ik dit x alleen op reis dus die grote laat ik lekker thuis.
Vanavond krijg ik mijn fietsnavigatie terug met een Jip en Janneke beschrijving van hoe het werkt dus dan kan ik eens gaan oefenen met routes erop zetten en misschien wel heel hard roepen om nog wat extra samen oefenen ;-)
En ja zo denk je een zee van tijd te hebben als je drie maanden niet hoeft te werken maar hoe snel die agenda al weer volloopt dat is echt ongelofelijk !! Maar ik zal eerlijk zijn het zijn wel allemaal hele leuke dingen die gepland zijn. Deze week rustig aan, wat sleutelen aan de fiets, proefdagje fietsen op de woensdag, gezellig eetclubje bij ons thuis op de zondag dus lekker kookboeken doorbladeren, boodschappen doen en eten koken voor lieve vriendjes. Volgende week lekker 2 dagen op pad met Eric, fietsen mee, hotelletje , borrelen, eten en lol maken samen. Bij mooi weer het weekend daarna een dag of 2/3 fietsen met bagage om eens te kijken of ik niet veel te veel ga meeslepen op die fiets. En dan kruipt het zo langzamerhand al richting de vijfde juli en wordt het tijd om af te reizen richting Nijmegen voor de ronde van 12 samen met Sylvia en Vesper. Dit is een drie daagse toertocht waarin we per dag 145 kilometer gaan fietsen en 's nachts gaan kamperen. We fietsen dan in die drie dagen de 12 provinciën door en eindigen dan in Groningen op de zaterdag. Zondags dan richting huis en dan zorgen dat fiets en bagage ingepakt kan worden. Lekker nog even 2 daagjes thuis met Eric en Kiki samen en dan...... ready for take off.

Plan is om tijdens mijn fietstocht te proberen om af en toe een stukje te schrijven in dit reisdagboek maar hoe vaak dit zal zijn is compleet afhankelijk van zin, wifi, inspiratie, motivatie, energie etc.

  • 12 Juni 2017 - 18:23

    Daphne:

    Ik kom eerst zondag nog even bij je eten en dan gaan we je volgen! Superstoer hoor spannend! Maar Spanje is wel een prachtige start van je reis! Toitoitoi!

  • 12 Juni 2017 - 21:46

    Jan:

    Ik zal je volgen en af en toe reageren op je avontuur.
    Ik zie er na uit zondet kriebels in de buik wel te verstaan

    Gr

    Jan

  • 13 Juni 2017 - 16:46

    Ineke :

    Hoi jeanette wat een ontzettend leuke uitdaging. Ga je volgen hoor.
    Heel veel succes met de voorbereidingen

  • 13 Juni 2017 - 19:38

    Marja:

    Natuurlijk ga ik je volgen!!!!
    Veel schrijven dus Jeanette

  • 14 Juni 2017 - 20:26

    Eline:

    Ik ga je volgen. Ik vind het nu al leuk!

  • 15 Juni 2017 - 09:32

    Marlinah:

    Hey kanjer, heel veel plezier met de voorbereidingen

  • 20 Juni 2017 - 07:36

    Erik:

    Succes met voorbereiden. We gaan je volgen.
    Groeten vanuit Horst,
    Erik,Maike, Max en Sil

  • 30 Juni 2017 - 18:07

    Colette:

    Jiha bijna op pad!!

  • 05 Juli 2017 - 16:52

    Pethula:

    Super leuk!!! Zeker weten dat ik je ga volgen!! Zien elkaar vast nog voor je vertrekt!!

  • 05 Juli 2017 - 19:49

    Miranda:

    Wat onwijs leuk, ga je zeker volgen!!!

  • 09 Juli 2017 - 20:25

    Frank Woerdeman:

    Bijna richting Barcelona, leuk! Je begint al in een prachtige stad. Veel plezier en groeten van Frank, Nelli, Boris en Alina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 9034

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: