van baaldag naar positiviteit !!! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu van baaldag naar positiviteit !!! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van jeannette enkhuizen - WaarBenJij.nu

van baaldag naar positiviteit !!!

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg jeannette

21 Juli 2017 | Frankrijk, Pézenas

oke dan heb je een rustdag in een leuke plaats waar voldoende te doen is,je hebt nog wat klusjes te doen aan je fiets en hebt ook eigenlijk nieuwe slipper nodig. Genoeg ingredienten om er dus een lekker dagje van te maken. Maar helaas stemming nu komma nul vanmorgen. van alles door het hoofd aan het spoken, is dit nu echt zo leuk, aarom ben ik hierin godsnaam aan begonnen, welke mogelijkheden heb ik om zo snel mogelijk naar huis toe te komen. Was te verwachten dat dit en keertje zou gebeuren maar blijft een lastige situatie. Maar oke, eerst maar eens het bed uit, douchen en brood halen, was gisteren te lang bij de mac blijven zitten op het internet en dus te laat bij de supermatkt om brood te halen. Ontbijtje gehaald, lekker flesje melk erbij en p naar de camping om in de schaduw dit te nuttigen. Even lekker zielig gedaan voor een paar uurtjes en toen mezelf maar weer eens een schop onder mijn kont gegeven om uit dit dipje te komen. Stadje ingegaanen mezelf eerst eens op een terras neergevleid voor een uitgebreide lunch. gaat wel een beetje de spuigaten uitlopen met al datuit eten gaan ;-). Daarna het oude gedeelte in en wat was dat leuk, allemaal leuke winkeltjes met kleding, sieraden, kunst, snoepgoed, olijven, etc etc. Heerlijk lopen snuffelen, helaas niets kunnen kopen vanwege ruimtegebrek en dat was misschien wel goed ook. Daarna nog een aantal rommelwinkeltjes en en he tis mar goed dat ik niet met de auto ben want ik heb zoveel leuke retro dingen gezienik had me scheel gekocht. Onwijs gave lampen in het oranje, mooie schalen, leuke tafeltjes .....
In ieder geval knapte de stemming er weer aardig van op. Weer even langs de mac om op het nternet te gaan en contact op te nemen over min bundel van mijn mobiel, zou over mijn bel en sms tgoed heen zijn. Nou dat klopt echt niet 2 x gebeld en 2 smsjes hierin Frankrijk. bleek ook niet te kloppen en ze gaan het oplossen.
Mezelf ook een paar nieuwe teenslippers beloofd want de oude zijn wel erg stuk aan het gaan, dus ik mocht ook nog even echt shoppen. Intersport naar binnen en wat zie ik daartoch staan, metalen waterflessen met volgens mij dezelfde dop met rubber als mijn benzinefles. En wat gebeurd er, ik draai die fles eens open en het rubbertje valt zomaar in mijn hand en heel snel in mijn tas, oeiiiiiiii. Maar hij past !!!!! ik kan weer gaan koken en kopjes thee gaan zetten in de ochtend, lekker!!!!
Snel nog even de Lidl in voor avondhapje en ontbijt en op naar de camping. Nog even gedacht aan het wembad maar ze hebben hier geen stoelen bij het zwembad staan. lig je daarop de straatstenen, vond ik geen goed plan.

Bij de tent de routeboekjeser ens bij gehaald en eens rustig gekeken wat mij de komende week zoal te wachten staat. Dit om wat rust in mijn hoofd te krijgen, te bekijken wat is haalbaar en hoe wil ik dat invullen. Komende week zal weer behoorlijk in het teken staan van klimmen maar ook an hele mooie omgeving, leuks plekjes dus dat geeft weer wat positiviteit aan de dag.
Met mezelf afgesproken dat ik in Cluny eens ga kijken oe lang ik onderweg ben, wat ik nog wil en of ik een stuk met de trin ga doen. Merk dat ik het idee van 4 tot 5 weken onderweg zijn toch wat lang vind voelen en dit is tenslotte een trip die ik wil maken omdat ik het leuk vind en niet omdat het moet.
Op deze manier is het baalgevoel van vanmorgen zo aan het einde van de dag opeens weer een gevoel van positiviteit.

Misschien heeft het praatje van net met een nederlands stel van zo"n 10 minutn ook wel bijgedrage aan het betere gevoel ;-). Raak namelijk door mijn wc-papier heen en had er al eentje meegenomen bij een camping vandaan maar in de winkel gaat eht met 10 rollen te gelijk en ja dat is een beetje lastig meenemen. Dus maar even contact gelegd toen ze net aankwamen op de camping en een rolletje gevraagd, geen probleem gelukkig

Oke heb er weer zin in, morgen weer lekeer op de fiets, is volgens mij beter voor mij dan een dagje camping hangen.

Liefs Jeannette

  • 21 Juli 2017 - 21:47

    Mam:

    balen-positief, zoals je schrijft zal dit nog wel eens gebeuren, echter top dat je er toch weer tegenaan gaat, met closetpapier en oeiiiii een dopje, neem lekker een kopje thee en een broodje, dat geeft ook weer energie en doe wat je hart je ingeeft zoals altijd. Wij bewonderen toch nog steeds hoe je het allemaal doet en hopen dat de volgende ritjes zo gaan als je wilt. Slaap lekker, we houden van je, pap en mam.

  • 21 Juli 2017 - 21:48

    Agnes:


    Af en toe je alleen voelen kan ik me voorstellen je moet het maar doen waar jij mee bezig bent, maar kop op en ga gerust een stukje met de trein om het moraal op te vijzelen.
    Als iemand dan weer een berichtje stuurt kan je er misschien weer tegen.
    Vooruit Jeannette zet hem op we denken aan je.

  • 22 Juli 2017 - 00:51

    Sanne:

    Hé Jeannette,

    Top dat het negatieve in positief is veranderd. Altijd mooi meegenomen.
    Ik snap wel dat je af en toe baalmomentjes hebt, maar probeer overal het goede van in te zien, ook al is dat soms heel moeilijk.
    En idd, lekker ff met de trein gaan. Kan jou het schelen, jouw reis, jouw ding en van niemand anders.

    Succes en geniet

    X Sanne, Bas, Jesse en Saar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeannette

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

fietsen van barcelona naar huis

Landen bezocht: